Barselsvikar i HR og Løn: Erfaren personalejurist til Langeland Kommune

dato

Har du solid erfaring med personalejura og lyst til at arbejde i en afdeling, hvor faglighed, sparring og et godt arbejdsmiljø går hånd i hånd? Så er du måske vores kommende barselsvikar i HR og Løn.

Vi søger en barselsvikar til HR og Løn, som meget gerne er en erfaren konsulent, der kan træde direkte ind i opgaverne og bidrage med både faglig tyngde og selvstændighed. Optimalt set er du stærk inden for det personalejuridiske område - gerne med kommunal erfaring - og du har mod på at tage ansvar og finde de gode løsninger sammen med ledere og kolleger.

Vi sætter en ære i, at vi alle er forskellige steder i livet. Derfor er individuel ledelse og kollegaskab vigtigt, så opgaverne og rammerne passer til dig med udgangspunkt i vores stærke arbejdsfællesskab og vigtige kerneopgaver.

Opgaver
Du vil komme til at arbejde med både de ”bløde” og de ”hårde” HR-opgaver, som for eksempel:

  • Rådgivning og vejledning af ledere i personalejuridiske sager
  • Sagsbehandling og deltagelse i tjenstlige sager (f.eks. fraværssager og afskedigelser)
  • Fortolkning af overenskomster og aftaler
  • Deltagelse i forhandlinger med faglige organisationer
  • Udarbejdelse af sager til direktionen og Hovedudvalget
  • Rådgivning om og formidling af aftaler og retningslinjer indenfor HR-området
  • Understøtte opgaverne omkring arbejdsmiljø og medinddragelse
  • Publicere stillingsopslag, samt indkalde og give afslag ifm. rekruttering
Herudover skal du forvente opgaver som udarbejdelse af sagsfremstillinger, præsentationer og notater, så din skriftlige formidling skal være klar.

Du arbejder systematisk og effektivt med blik for, at alle opgaver og processer skal skabe værdi. Det betyder blandt andet, at du tør udfordre (respektfuldt), hvis meningen er utydelig eller hvis du ser, der er ting i spil ”under overfladen”.

Faglighed
Du og din faglighed er naturligvis afhængig af din uddannelse og baggrund, men vi forventer, at du kan nikke til de fleste af disse punkter:
  • at du har en videregående uddannelse eller tilsvarende uddannelses- eller erfaringsmæssig ballast samt interesse for HR i teori og praksis
  • at du har kendskab til MED-systemet
  • at du både er analytisk, trives med at arbejde selvstændigt og har gode kommunikative evner
  • at du er vant til eller har kendskab til at arbejde med regelfortolkning, gerne overenskomster
  • at du er imødekommende og klar til at understøtte vores ledere bedst muligt
  • at du har stærke relationelle og kommunikative evner
  • at du er indstillet på en stor bredde i dine opgaver, da vi er en lille afdeling
  • at du bidrager til afdelingens interne udvikling med inspiration og engagement
Det allervigtigste er, at du brænder for at være med til at sikre, at Langeland Kommune er en attraktiv og professionel arbejdsplads.

Afdelingen og staben
Afdelingen HR og Løn består af otte medarbejdere, en kontorelev og en leder. Medarbejderne er fordelt med fire medarbejdere på lønområdet og fire medarbejdere på HR-området, hvor den ene snart skal på barsel.

Afdelingen understøtter hele organisationen.

I HR og Løn er man aldrig alene med en opgave. Vi hjælper hinanden og vægter trivsel og faglighed højt. Vi kan tilbyde dig stor frihed i opgaveløsningen, stærkt kollegaskab, en leder der er optaget af din trivsel og udvikling, og så har vi gode muligheder for kompetenceudvikling og forholdsvist fleksible arbejdstider.

Vi tilbyder et afvekslende og udviklende job i et uhøjtideligt miljø. Vi har en uformel omgangstone, hvor humor har en central plads. Vi lægger vægt på, at vi også i pressede situationer viser omsorg for hinanden, samarbejder og hjælper hinanden. Vi brænder for at sætte styring på dagsordenen for derigennem at bidrage til, at borgere og erhvervsliv får de bedste vilkår i Langeland Kommune.

Administrativ Stab arbejder ud fra et overordnet værdisæt, der handler om gensidig respekt, gode samarbejdsrelationer, højt fagligt ambitionsniveau, effektiv opgaveløsning, åbenhed overfor nye arbejdsopgaver og fokus på at skabe rammerne for en attraktiv arbejdsplads.

Yderligere oplysninger
Stillingen er som udgangspunkt på 34 timer, og løn- og ansættelsesvilkår forhandler vi i henhold til gældende overenskomst. Din arbejdsplads bliver på rådhuset i Rudkøbing.
Du skal have kørekort (B) da Langeland Kommune stiller tjenestebiler til rådighed.

Ansættelsen sker pr. 1. januar 2026 og er tidsbegrænset til den 31. december 2026. Samtaler forventes afholdt i uge 48.

For yderligere oplysninger, er du velkommen til at kontakte leder af Direktionssekretariatet, HR og Løn Lykke Andersen på telefon 21 14 21 48.

Send ansøgning vedlagt relevante bilag senest den 18. november 2025.

Overvejer du at flytte med jobbet?
I Langeland Kommune skaber vores levende lokalsamfund gode rammer for dig og din families hverdag. Uanset hvor du slår dig ned er der smuk natur, fællesskab, foreningsliv og masser af plads til udfoldelser og oplevelser.

Gå på opdagelse i alt det, Langeland Kommune har at tilbyde dig og din familie på Flyt til Langeland og Strynø.

 

INFORMATIONER OM STILLINGEN:

- Arbejdspladsen ligger i:

Langeland Kommune

-Virksomheden tilbyder:

-Arbejdsgiver:

HR og Løn, Fredensvej, 5900 Rudkøbing

-Ansøgning:

Ansøgningsfrist: 18-11-2025;

Se mere her: https://job.jobnet.dk/CV/FindWork/Details/e7c2d470-8a54-4674-88ed-35ab2c06e73f

Data er automatisk hentet fra eksterne kilder, herunder JobNet.
Kilde: JobNet