BEMÆRK: Ansøgningsfristen er overskredet
Jobcenter Langeland søger en frisk, energisk, udadvendt og dygtig jobrådgiver til varetagelse af opgaver i vores Sygedagpenge-team. Du skal være et engageret menneske, kunne være dig selv i et ofte hektisk arbejdsmiljø, være god til egen planlægning af arbejdsdagen, samt kunne håndtere egen læring. Kommunikationsfærdigheder, både mundtligt og skriftligt er en væsentlig kvalifikation, samt det at kunne agere efter en lovgivning.
Vi er et lille Jobcenter, og lige nu består vores Sygedagpenge-team af fire personer + dig. Hver enkelt medarbejder håndterer selvstændigt sit sagsflow, hvilket giver gode udfordringer og mangfoldighed i opgaverne. Dette kræver medarbejdere, som er engagerede, ansvarsbevidste og har stor vilje til samarbejde.
Jobrådgiverens opgaver består bl.a. i at:
- Afholde opfølgningssamtaler, individuelt og i samarbejde med borgere, virksomheder samt andre relevante aktører
- Udarbejde opfølgningsplaner mv.
- Bevilge og henvise til individuelle indsatser
- Sagsbehandle ud fra Sygedagpengeloven, loven om aktiv beskæftigelsesindsats, retssikkerhedsloven, databeskyttelseslovgivning mm.
- Deltage aktivt i faglig sparring i gruppen og med andre samarbejdspartnere
Vi forventer, at du er åben, ærlig, empatisk og forstår at løse en myndighedsopgave. Vi forventer ligeledes, at du er god til at skabe en professionel relation med andre, at du er bevidst om din faglighed, at du er en engageret kollega og loyal medarbejder.
At du kan leve op til kommunens værdier: Troværdighed – Åbenhed – Helhed – Faglighed – Synlighed.
Din faglige baggrund kan være relevant kommunal sagsbehandlings-erfaring og/eller uddannelse.
Det er en fordel, hvis du har erfaring med følgende:
At arbejde med udgangspunkt i en lovgivning
At indgå i tværfagligt samarbejde
At kunne anvende en anerkendende tilgang i al dialog
At kunne håndtere ”mange bolde i luften”
At være udviklingsorienteret og omstillingsparat
At indgå i samarbejde med øvrige funktioner/ansatte i Jobcentret, og Langeland Kommune som helhed, for løsning af fælles mål og opgaver, herunder koordinering af samarbejde.
At anvende IT som dagligt redskab til registrering mm.
Jobcenter Langeland er ansvarlig for drift og udvikling af den beskæftigelsesrettede indsats for forsikrede ledige, kontanthjælps-, ledighedsydelses- og sygedagpengemodtagere, samt rekruttering til jobåbninger. Jobcentret er under konstante forandringer og man skal derfor være parat til at omrokere, såfremt det bliver nødvendigt.
Stillingen er på fuld tid og søges besat pr. 1. august 2023.
Yderligere oplysninger:
Løn- og ansættelsesvilkår i henhold til gældende overenskomst
Yderligere oplysninger fås hos leder Anne Grethe Jensen op telefon 2382 8906 og e-mail: ajen@langelandkommune.dk.
Ansøgning og relevante bilag skal være fremme senest den 21. juni 2023.
Samtaler afholdes i uge 26.
INFORMATIONER OM STILLINGEN:
- Arbejdspladsen ligger i:
Langeland Kommune
-Virksomheden tilbyder:
-Arbejdsgiver:
Langeland Kommune, Havnegade 118 St., 5900 Rudkøbing
-Ansøgning:
Ansøgningsfrist: 21-06-2023; - ansøgningsfristen er overskredet
Ved skriftlig henvendelse: https://langeland.emply.net/recruitment/vacancyApply.aspx?publishingId=6fe11843-ca1f-4ff1-b65b-efc0f06ca056
Se mere her: https://job.jobnet.dk/CV/FindWork/Details/5848761