Jobrådgiver søges til sygedagpengeteamet

Profilbillede
dato

BEMÆRK: Ansøgningsfristen er overskredet

Vil du gøre en forskel for borgere på sygedagpenge og i jobafklaringsforløb? Kan du skabe gode relationer til borgere og virksomheder? Har du lyst til at være en del af et team med høj faglighed og engagement? 

Vi søger en engageret kollega til en fast stilling på 37 timer om ugen med start den 1. juni 2024.

Om os
I sygedagpengeteamet er vi med dig i alt 5 medarbejdere. Teamet er opdelt i to overordnede arbejdsområder. To medarbejdere defineres som ”fortroppen” og arbejder med sygemeldte borgere frem til at de når revurderingstidspunktet jf. Sygedagpengelovens § 24. Efter eventuel sygedagpengeforlængelse eller overgang til jobafklaringsforløb, bliver sagen overdraget til én af de tre andre medarbejdere.  
Du vil blive én af de tre medarbejdere, der arbejder med borgere, som har fået forlænget deres sygedagpenge eller er overgået til jobafklaringsforløb.

Vi er en engageret og faglig dygtig personalegruppe, som vægter samarbejde og faglig sparring højt. Vores fælles fokus er at støtte og motivere sygedagpengemodtagere til at udvikle og genvinde arbejdsevnen og fastholde tilknytningen til arbejdsmarkedet.

Dine opgaver vil bl.a. være

  • Afholdelse af opfølgningssamtaler med sygemeldte borgere fra både job og ledighed samt fællesmøder med relevante samarbejdspartnere som f.eks. arbejdsgivere, læger og kollegaer i andre forvaltninger
  • Myndighedsudøvelse, herunder vurdering af ret til sygedagpenge
  • Journalisering, indhentelse af dokumentation, lægeoplysninger, iværksættelse af indsatser m.v.
  • Forberedelse af sager til møde i Rehabiliteringsteamet med henblik på bevilling af fleksjob, ressourceforløb eller førtidspension

Vi leder efter dig, der
  • Er uddannet socialrådgiver eller socialformidler
  • Har erfaring fra beskæftigelsesområdet - gerne med kendskab til Sygedagpengeloven
  • Kan arbejde selvstændigt og trives med at have travlt og mange bolde i luften
  • Er stærk i både mundtlig og skriftlig kommunikation
  • Er fagligt dygtig og har en interesse i lovgivning
  • Arbejder struktureret og kan skabe overblik over opgaver og deadlines
  • Er fortrolig med IT og gerne har erfaring med Momentum

Yderligere oplysninger
Løn- og ansættelsesvilkår i henhold til gældende overenskomst. Ansættelsessamtaler forventes afholdt i uge 17. 

Ønsker du at høre mere om stillingen, kan du kontakte leder Heidi Kieler på mail: heidi@langelandkommune.dk eller på tlf. 29 77 62 35.

Vi ser frem til at modtage din ansøgning vedhæftet relevante bilag senest den 16. april 2024.


Overvejer du at flytte med jobbet?
I Langeland Kommune skaber vores levende lokalsamfund gode rammer for dig og din families hverdag. Uanset hvor du slår dig ned er der smuk natur, fællesskab, foreningsliv og masser af plads til udfoldelser og oplevelser.

Gå på opdagelse i alt det, Langeland Kommune har at tilbyde dig og din familie på Flyt til Langeland og Strynø.

INFORMATIONER OM STILLINGEN:

- Arbejdspladsen ligger i:

Langeland Kommune

-Virksomheden tilbyder:

-Arbejdsgiver:

Langeland Kommune, Fredensvej 1, 5900 Rudkøbing

-Ansøgning:

Ansøgningsfrist: 16-04-2024; - ansøgningsfristen er overskredet

Se mere her: https://job.jobnet.dk/CV/FindWork/Details/6010331

Denne artikel er skrevet af Emilie Bjergegaard og data er automatisk hentet fra eksterne kilder, herunder JobNet.
Kilde: JobNet