Juridisk special- eller chefkonsulent i Langeland Kommune - Arbejde tæt på politisk og administrativ topledelse

Profilbillede
dato

BEMÆRK: Ansøgningsfristen er overskredet

Leder du efter det helt rette sted, hvor din juridiske viden og erfaring kan komme i spil? Har du mod på at arbejde i en spændende og udfordrende stilling tæt på den politiske og administrative topledelse? Har du lyst til at arbejde med et bredt spektrum af juridiske opgaver? Så er du måske vores kommende juridiske special- eller chefkonsulent i Langeland Kommune.  
 
Du vil blive en del af Direktionssekretariatet, som består af tre engagerede kollegaer, to jurister og en leder. Sekretariatets hovedfunktioner er jura samt sekretariatsbetjening af borgmester, direktion og politiske udvalg. Dertil vil du også indgå i et tæt samarbejde med kommunens jurist på velfærdsområderne. 
 
Direktionssekretariatet er en ud af fire afdelinger i Administrativ Stab, som samler alle administrative funktioner omkring økonomi, indkøb, udbud, opkrævning, HR, løn, IT, digitalisering, datasikkerhed samt sekretariatsbetjeningen af kommunens politiske og administrative topledelse. 
 
Vi vægter faglighed højt og er stolte af vores fokus på høj service, kvalitet og dialogen med vores organisation. Vi sætter en ære i, at vi alle er forskellige steder i livet. Derfor er individuel ledelse og kollegaskab vigtigt, så opgaverne og rammerne passer til dig med udgangspunkt i vores stærke arbejdsfællesskab og vigtige kerneopgaver.   
 
Grundlæggende søger vi en kollega, der skal være med til at sikre rettidig og korrekt juridisk rådgivning til direktionen, politikere, chefgruppen og de decentrale ledere i hele organisationen. 
 
Arbejdsopgaver 
Opgaverne vil primært være at yde juridisk rådgivning og sagsbehandle indenfor:  

  • Akt- og sagsindsigter 
  • Aftaleret og kontrakter  
  • Forvaltningsloven, Offentlighedsloven og Styrelsesloven 
 
Derudover vil dine opgaver bl.a. være at: 
  • Udarbejde høringssvar og notater i forhold til de politiske udvalg, borgmesteren, direktionen, og kollegaer i de forskellige forvaltningsgrene 
  • Udarbejde samt kvalitetssikre politiske dagsordenspunkter 
  • Repræsentere Langeland Kommune i forhold til eksterne samarbejdspartnere  
  • Vedligeholde styrelsesvedtægt til Kommunalbestyrelsen, forretningsorden til Kommunalbestyrelsen og de faglige udvalg samt delegationsplan 
  • Udvikle og afholde interne kurser i juridiske emner i samarbejde med dine juridiske kolleger 
  • Sikre en effektiv og smidig afvikling af valg  
  • Agere bindeled for dine juridiske kolleger 
  • Stå for at koordinere den daglige drift af direktionssekretariatet, med reference til afdelingens leder 

Vi ønsker en kollega som: 
  • Kan give den nødvendige juridiske sparring og yde juridisk bistand til udredning af komplekse sager, klagesager og kvalitetssikring af afgørelser 
  • Kan formidle og sikre implementering af ny lovgivning og lovændringer  
  • Kan medvirke ved besvarelse af henvendelser til borgmester og direktion samt udarbejde politiske sagsfremstillinger 

Om dig 
  • Du er uddannet cand.jur. eller cand.merc.jur. 
  • Du har gode skriftlige såvel som mundtlige formidlingsevner 
  • Du har lyst til at gå i detaljen, når der er behov for det og du formår at danne dig et hurtigt overblik over komplekse problemstillinger 
  • Du har erfaring fra en juridisk stilling indenfor det offentlige/politiske område  
 
Vi tilbyder 
  • Et fagligt udfordrende job med en stor grad af selvstændighed i opgaveløsningen 
  • Et godt arbejdsklima og gode, engagerede kollegaer 
  • Fleksible arbejdsforhold og gode muligheder for kompetenceudvikling 

Ansættelsesvilkår 
  • Stillingen er på 37 timer 
  • Der kan forekomme mødeaktivitet udenfor normal arbejdstid 
  • Stillingen ønskes besat pr. 1. august 2024  
  • Indplacering vil ske som special- eller chefkonsulent baseret på relevant erhvervserfaring 

Vi har en uformel omgangstone, hvor humor har en central plads. Vi lægger vægt på, at vi også i pressede situationer viser omsorg for hinanden, samarbejder og hjælper hinanden. Vi brænder for at sætte styring på dagsordenen for derigennem at bidrage til, at borgere og erhvervsliv får de bedste vilkår i Langeland Kommune. 
 
Yderligere oplysninger om stillingen fås hos Stabs- og økonomichef Morten Evjen Tønsberg på mobil 40338369 eller e-mail mtmh@langelandkommune.dk.
 
Tiltrædelse: 
1. august 2024 
 
Organisation: 
Langeland Kommune 
 
Arbejdssted: 

Rådhuset 
Fredensvej 1 
5900 Rudkøbing 
 
Ansøgningsfrist: 
3. juni 2024 kl. 12:00.
 
Ansættelse sker i henhold til gældende overenskomst mellem KL og DJØF. 
 
Ansættelsessamtaler vil blive afholdt den 14. juni 2024 og evt. 2. samtale vil være d. 21. juni 2024. 
 
Send ansøgning, CV og relevante bilag senest den 3. juni 2024 kl. 12:00 via nedenstående link. 


Overvejer du at flytte med jobbet?
I Langeland Kommune skaber vores levende lokalsamfund gode rammer for dig og din families hverdag. Uanset hvor du slår dig ned er der smuk natur, fællesskab, foreningsliv og masser af plads til udfoldelser og oplevelser.

Gå på opdagelse i alt det, Langeland Kommune har at tilbyde dig og din familie på Flyt til Langeland og Strynø.

INFORMATIONER OM STILLINGEN:

- Arbejdspladsen ligger i:

Langeland Kommune

-Virksomheden tilbyder:

Fastansættelse: fuldtid

-Arbejdsgiver:

Langeland Kommune, Fredensvej 1, 5900 Rudkøbing

-Ansøgning:

Ansøgningsfrist: 03-06-2024; - ansøgningsfristen er overskredet

Se mere her: https://job.jobnet.dk/CV/FindWork/Details/6051099

Denne artikel er skrevet af Emilie Bjergegaard og data er automatisk hentet fra eksterne kilder, herunder JobNet.
Kilde: JobNet