Langeland Kommune søger en HR-konsulent til afdelingen HR og Løn

Profilbillede
dato

BEMÆRK: Ansøgningsfristen er overskredet

Er du løsningsorienteret og værdiskabende, og vil du arbejde med HR i en attraktiv kommune? Så er det måske dig, vi søger til HR og Løn afdelingen i Langeland Kommune. Vi vægter faglighed og den enkeltes udvikling højt og er stolte af vores fokus på høj service, kvalitet og dialog med vores organisation. 

Vi søger en HR-konsulent, der har lyst til og flair for at arbejde med komplekse opgaver indenfor personaleadministration, styrkelse af leder- og organisationsudviklingen og som har styr på alle processerne inden for HR - eller har mod på at lære dem. Vi er optaget af, om du har den rette personlighed og energi, så sørger vi for den rette introduktion og on-boarding til opgaverne. 

Vi sætter en ære i, at vi alle er forskellige steder i livet. Derfor er individuel ledelse og kollegaskab vigtigt, så opgaverne og rammerne passer til dig med udgangspunkt i vores stærke arbejdsfællesskab og vigtige kerneopgaver.  

Grundlæggende søger vi en kollega, der skal være med til at løfte afdelingens brede opgaveportefølje på HR-området og arbejde tæt med kollegerne, men også med kommunens øverste ledelse og de decentrale ledere i hele organisationen. 

Opgaver 
Du vil komme til at: 

  • arbejde med både de ”bløde” og de ”hårde” HR-opgaver 
  • coache vores ledere med råd og vejledning 
  • udfordre regler og fortolke overenskomster og lokalaftaler, samt bistå ved lønforhandlinger 
  • håndtere afskedigelsessager og varetage personalejuridisk sagsbehandling 
  • understøtte opgaverne omkring arbejdsmiljø og medinddragelse 
  • være med til at sikre overholdelse af lovgivningen inden for området 
  • skulle være strategisk tænkende og evne at se igennem komplekse sammenhænge 
Herudover skal du forvente opgaver som udarbejdelse af indstillinger og notater, så din skriftlige formidling skal være klar. 

Vi har brug for en konsulent, der har lyst til at arbejde med ledelse fra et strategisk perspektiv, og som kan anvende teori som basis for udvikling af ledere og organisation. Det kræver faglighed og stærke personlige kompetencer at kunne støtte og udfordre vores ledere. 

Du arbejder systematisk og effektivt med blik for, at alle opgaver og processer skal skabe værdi. Det betyder blandt andet, at du tør udfordre (respektfuldt), hvis meningen er utydelig eller hvis du ser, der er ting i spil ”under overfladen”. Din ”konsulent-værktøjskasse” skal derfor være på plads, du er teoretisk velfunderet og kan facilitere processer - både de udviklingsorienterede og de mere komplekse. 

Faglighed 
Du og din faglighed er naturligvis afhængig af din uddannelse og baggrund, men vi forventer, at du kan nikke til de fleste af disse punkter: 
  • at du har en videregående uddannelse eller tilsvarende uddannelsesmæssig ballast samt interesse for HR i teori og praksis 
  • at du både er analytisk, trives med at arbejde selvstændigt og har gode kommunikative evner 
  • at du er vant til eller har kendskab til at arbejde med regelfortolkning, gerne overenskomster 
  • at du er imødekommende og klar til at understøtte vores ledere bedst muligt 
  • at du gerne må have erfaring med projektledelse 
  • at du er indstillet på en stor bredde i dine opgaver, da vi er en lille afdeling 
  • at du bidrager til afdelingens interne udvikling med inspiration og engagement 
Om du har erfaring fra det offentlige, er ikke så afgørende, men derimod at du brænder for at gøre Langeland Kommune til en god og professionel arbejdsplads. 

Afdelingen og staben 
Afdelingen HR og Løn består af otte medarbejdere og en leder. Medarbejderne er fordelt med tre (snart fire) medarbejdere på lønområdet og fire medarbejdere på HR-området. Afdelingen understøtter hele organisationen. 

I HR og Løn er man aldrig alene med en opgave. Vi hjælper hinanden og vægter trivsel og faglighed højt. Vi kan tilbyde dig stor frihed i opgaveløsningen, stærkt kollegaskab, en leder der er optaget af din trivsel og udvikling, og så har vi gode muligheder for kompetenceudvikling og fleksible arbejdstider.  

Vi tilbyder et afvekslende og udviklende job i et uhøjtideligt miljø. Vi har en uformel omgangstone, hvor humor har en central plads. Vi lægger vægt på, at vi også i pressede situationer viser omsorg for hinanden, samarbejder og hjælper hinanden. Vi brænder for at sætte styring på dagsordenen for derigennem at bidrage til, at borgere og erhvervsliv får de bedste vilkår i Langeland Kommune. 

Administrativ Stab arbejder ud fra et overordnet værdisæt, der handler om gensidig respekt, gode samarbejdsrelationer, højt fagligt ambitionsniveau, effektiv opgaveløsning, åbenhed overfor nye arbejdsopgaver og fokus på at skabe rammerne for en attraktiv arbejdsplads. 

Løn- og ansættelsesvilkår 
Stillingen er på fuldtid med løn- og ansættelsesvilkår i henhold til gældende overenskomst. Samtaler vil blive afholdt i uge 15.

Tiltrædelse 1. maj 2024 eller efter aftale. 

Yderligere oplysninger om stillingerne kan fås ved henvendelse til Leder af HR og Løn Lykke Andersen på tlf. 63 51 61 89. 

Ansøgningsfrist
Send ansøgning vedlagt relevante dokumenter via nedenstående link senest tirsdag den 2. april 2024.


Overvejer du at flytte med jobbet?
I Langeland Kommune skaber vores levende lokalsamfund gode rammer for dig og din families hverdag. Uanset hvor du slår dig ned er der smuk natur, fællesskab, foreningsliv og masser af plads til udfoldelser og oplevelser.

Gå på opdagelse i alt det, Langeland Kommune har at tilbyde dig og din familie på Flyt til Langeland og Strynø.

INFORMATIONER OM STILLINGEN:

- Arbejdspladsen ligger i:

Langeland Kommune

-Virksomheden tilbyder:

Fastansættelse: fuldtid

-Arbejdsgiver:

Langeland Kommune, Fredensvej 1, 5900 Rudkøbing

-Ansøgning:

Ansøgningsfrist: 02-04-2024; - ansøgningsfristen er overskredet

Se mere her: https://job.jobnet.dk/CV/FindWork/Details/6011364

Denne artikel er skrevet af Emilie Bjergegaard og data er automatisk hentet fra eksterne kilder, herunder JobNet.
Kilde: JobNet