Led leder til Ydelses- og Borgerservice i Langeland Kommune

Profilbillede
dato

BEMÆRK: Ansøgningsfristen er overskredet

Kan du se dig selv i et spændingsfelt mellem udvikling og drift? Og er du i stand til at bruge din kommunale ledelseserfaring til at lede flere mindre enheder via tillid, inddragelse og synlighed? Kan du skabe engagement hos medarbejderne, og gå forrest når kommunen skal fremtidssikres digitalt? Så har vi måske drømmejobbet for dig!

Leder til Ydelses- og Borgerservice
Langeland Kommune søger en leder til centerområdet Borger, Social og Arbejdsmarked. Som leder får du ansvaret for enhederne: Borgerservice, Ydelsen, Centersekretariatet, Rådhuskælderen og Kantinen.
Opgaverne i enhederne er mangeartede og alsidige. Herunder vil dine afdelinger og dig bl.a. have ansvaret for kommunens udbetalinger af ydelser og tilskud, vielser, administration af borgere, borgerbetjening, kommunens kantinedrift og meget andet.

Enhederne i Langeland Kommune er oftest karakteriseret ved at være små og dække brede områder. Som leder af Ydelses- og Borgerservice vil du derfor skulle arbejde for at mindske den personalemæssige sårbarhed, ved at prioritere generel viden og tværfagligt samarbejde i enhederne. Du vil som leder finde enhederne udviklingsparate, fleksible og videbegærlige.
Enhedernes opgaver er alsidige, hvilket også præger kulturen og værdierne. Dog er der flere tværgående værdier som er fælles. Herunder vil det være tydeligt, at enhederne vægter tværfagligt samarbejde, godt kollegaskab, et uhøjtideligt arbejdsmiljø, fleksibilitet, ordentlighed og forstår sig på kerneopgaven, som i enhver sammenhæng vil have borgeren i centrum.

Hvilken adfærd belønnes i enhederne
Kerneopgaven for enhederne er at levere en god service til gavn for de langelandske borgere. Da enhederne arbejder med dette på forskellige måder, er det som leder væsentligt at være omstillingsparat.

Borgerservice og Centersekretariatet har fysiske møder med borgerne, hvormed der til tider kan være behov for at sikre et trygt og tillidsfuldt arbejdsmiljø. Herunder at kunne indgå i mægling eller konfliktløsning. Hos Ydelsen kan der være behov for en sparringspartner i komplekse sager.

På tværs af enhederne peger personalegruppen på følgende ledelsesmæssige adfærd, som vægtes højest:

  • At være synlig, tilgængelig og engageret omkring personalemæssige forhold
  • At turde give frihed under ansvar
  • At have overblik og kunne arbejde proaktivt
  • At inddrage medarbejdere i beslutningsprocesser
  • At være opsøgende og nysgerrig
  • At være omstillingsparat
Har du den rette profil?
Vi er opmærksomme på, at ledelsesområdet spænder bredt. Derfor forventer vi ikke at du kan alt. Dog vil det være et krav, at du har et solidt ledelsesmæssigt fundament, hvor du har erfaring med at lede i kommunale enheder.
Desuden står kommunerne over for en løbende digitalisering. De digitale løsninger er under udvikling, og mulighederne for at anvende robotter og kunstig intelligens er mangfoldige. For at lykkedes med kerneopgaven, og give borgerne den bedst mulige service, er det nødvendigt løbende at fremtidssikre kommunens systemer digitalt. Det vil derfor være en fordel, hvis du har erfaringer med implementering af digitale løsninger - herunder procesfacilitering.

Foruden ovenstående er der ingen krav til din profil. Følgende punkter vil dog være en fordel:
  • At du har relevant erfaring indenfor offentlig administration
  • At du er udviklingsorienteret, og kan arbejde struktureret og selvstændigt
  • At du besidder gode kommunikative færdigheder
  • At du kan konfliktmægle
Hvad kan du forvente som leder
Som leder af Ydelses- og Borgerservice får du mulighed for at sætte netop dit præg på kulturen og arbejdsgangen i vores enheder. Området står overfor en større digital udvikling, hvor kravene til lettere og mere brugervenlige adgange til det kommunale system, synes større. Til dette står hjælpsomme, omstillingsparate og fleksible medarbejdere klar til i fællesskab, at kunne løse opgaverne. Du vil desuden indgå i et tæt samarbejde med centerområdets ledergruppe og chef, som er tilgængelige og løbende afholder sparringsmøder.
 
Praktisk
Løn- og ansættelsesvilkår følger den gældende overenskomst.

Hvis du er interesseret i at høre mere, er du velkommen til at kontakte Borger-, Social- og Arbejdsmarkedschef Torben Lønberg på telefon 27 74 27 93 eller Chefkonsulent Mads Møller Hansen på telefon 21 55 31 95. I ugerne 28-30 afholdes ferie. I perioden kan Torben Lønberg kontaktes ved henvendelse pr. sms. Derefter vil du blive ringet op.
 
Ansøgningsfristen er den 28. juli 2024. Første samtale forventes afholdt i uge 33. Tiltrædelse den 1. oktober 2024.

Overvejer du at flytte med jobbet?
I Langeland Kommune skaber vores levende lokalsamfund gode rammer for dig og din families hverdag. Uanset hvor du slår dig ned er der smuk natur, fællesskab, foreningsliv og masser af plads til udfoldelser og oplevelser.

Gå på opdagelse i alt det, Langeland Kommune har at tilbyde dig og din familie på Flyt til Langeland og Strynø.

INFORMATIONER OM STILLINGEN:

- Arbejdspladsen ligger i:

Langeland Kommune

-Virksomheden tilbyder:

Fastansættelse: fuldtid

-Arbejdsgiver:

Langeland Kommune, Fredensvej 1, 5900 Rudkøbing

-Ansøgning:

Ansøgningsfrist: 28-07-2024; - ansøgningsfristen er overskredet

Se mere her: https://job.jobnet.dk/CV/FindWork/Details/6070373

Denne artikel er skrevet af Emilie Bjergegaard og data er automatisk hentet fra eksterne kilder, herunder JobNet.
Kilde: JobNet